Időfilter

Productivity at its finest.

Hogyan fejezd be a halogatást?

2017. február 16. 15:31 - SNN

Mindenki ismeri az érzést: egyik nap úgy kelünk fel, hogy minden sikerülni fog, és reggel 10 előtt többet dolgozunk, mint előtte egész héten, aztán három napig csak szenvedünk, és halogatjuk a teendőinket egészen addig, amíg már a torkunk is összeszorul, ha arra gondolunk, mennyi dolgunk van. Van, aki ilyen személyiség, van, aki a munkájába fásult bele, és van, akit egyszerűen csak rossz passzban talált a reggel - mindegy, melyik kategóriába tartozol, érdemes kipróbálni ezt a három tippet, hátha segítenek kimászni a gödörből.

 computational-2048165_1280.jpg

 1. Ne szívasd saját magad!

Persze, előfordul, hogy az embernek nincs ideje, összecsapnak a feje fölött a hullámok, és minden összeesküszik ellene, hogy még véletlenül se tudja elvégezni a munkáját. De az esetek nyolcvan százalékában, ha arról panaszkodsz, hogy éppen nincs időd semmire, a főnök is hátráltat, a kollégák is szemetek, és még a BKV is lassabb, mint szokott lenni (amihez azért külön tehetség kell), valójában te magad vagy az, aki megakadályozza, hogy hatékonyan elvégezd a munkádat.

Lehet, hogy a hármas metró lerobbant hazafelé (meglepetés!), de az előző nyolc órában csakis te voltál az, aki addig halogatta a dolgait, amíg le nem járt a munkaidő. Az a fél óra, amit csúszol a napi teendőiddel, nem a világ vége - az előző órák viszont igen, amikor saját magadat szabotáltad. Lásd be, hogy halogatsz, nézz szembe a tényekkel, és tegyél ellene valamit, különben örökké panaszkodni fogsz, és másra kened majd a saját hibáidat.

2. Oszd be a feladatot!

Ha csak arra koncentrálsz, mennyi dolgod van még, garantáltan nem fogsz eljutni egyről a kettőre, hiszen már a munkahalmaz gondolatától is kiráz majd a hideg - nem is véletlenül. Ahhoz, hogy ne legyél rosszul a rád váró feladatoktól, tanuld meg őket apróbb részekre felosztani! Minden nagy projekt megvalósítható aprósággá válik akkor, ha veszed a fáradságot, és kisebb felosztásban esel neki.

Nagy jelentést kell készítened minden social media felületéről a cégnek? Kezdd a Facebookkal, aztán foglalkozz mással, majd folytasd az Instagrammal, aztán foglalkozz mással, és így tovább. Rögtön nem tűnik olyan nagy dolognak, ha okosan rakod össze fejben.

3. Gondold át, mi lopja el az idődet!

Mindenki bűnös benne: olyan időrabló dolgokkal foglalkozunk napközben, amitől képtelenek vagyunk hatékonyan végezni a munkánkat. Mindegy, hogy az a közösségi média (Pinterestre még véletlenül sem érdemes feltévedni, ha dolgoznod kell), beszélgetés a barátainkkal, laza cigi és kávé óránként a kollégákkal - biztosan tisztában vagy vele, mi veszi el feleslegesen az idődet, de ha nem, akkor keresd meg gyorsan, és nézz szembe vele.

Félre ne érts - nem azt mondom, hogy innentől soha többet nem Facebookozhatsz munkaidőben (bár ez lenne az ideális). Jelölj ki bizonyos intervallumokat, amiben foglalkozhatsz az időrabló tevékenységgel, de ezeken kívül még véletlenül se jusson eszedbe a dolog. Amikor dolgozol, koncentrálj a munkára, és csak akkor figyelj az időrablásra, ha előre megszabott keretek között vagy!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://idofilter.blog.hu/api/trackback/id/tr2712266348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása